lørdag 27. oktober 2012

Vi skal nok holde varmen i vinter...

...17-åringen og jeg. På hennes ønskeliste stod "Skappel-genseren", og det var
 forholdsvis fort gjort å strikke den bare jeg fikk somlet meg til å begynne.

Og når det skal fotograferes i dagslys er det ikke lett å finne eieren av 
genseren, så da "lånte" jeg den for anledningen.
Strikket i en tråd Kitten Mohair (Sandnes) og en tråd Hverdags (DSA) , henholdsvis
5 og 6 nøster, på p nr 6.
Brukte oppskriften fra bloggen til Maria Skappel
men la opp 2 masker mer for å få vrangborden nede til å begynne og slutte
med to rettmasker. Og så strikket jeg for- og bakstykke i ett, "snudde" nedover
igjen når jeg nådde skuldrene.
Mye er ment og sagt og skrevet om denne genseren, jeg er derimot 
ferdig :)
For nå er det MIN deilige jakke som må få litt oppmerksomhet, he-he....
Fant en nydelig oppskrift i vår, og nå har det endelig blitt et plagg:

,
Jakken heter Aidez, og flettemønsteret er helt nydelig!
Oppskriften sier at den skal strikkes i FEM deler, to fremstykker, ryggen +
ermene, og så syes sammen.....ne-hei, ikke her i gården ;o)
Forstykkene og rygg i ett, ermene på rundpinne og så raglan.


Strikket i et, for meg, nytt garn, Cascade Eco+, kjøpt på strikkinnom.no.
Brukte 530 g, dvs litt over to hesper. 


Jeg har brukt den mye siden den kom av pinnene, både garnet, fargen og fasongen 
falt i smak :)

Joda, jeg strikker fortsatt sokker....Dette paret (nr 10) er minstejenta sine :)
Strikket i Sterk (DSA) på p nr 3,
 etter mønsteret Perfect Spring Hearts,
 laget av Janicke med bloggen Stitchesandyarn

Litt merkelig vinkel på føtter og bilde, men modell og eier av føttene sover.....
Det er vel på tide å gjøre selv også forresten c",)

En koselig høst-helg ønskes DEG :)


3 kommentarer:

Lunamon sa...

takk for hilsen i bloggen min. Ja den Tychusen er vanedannende... Striper er jo det. Bare en til og en til og en til.... Dorthe genseren har kommet for å bli, den kommer hos meg også, etter noen mariuser. Den grønne flette jakka di var helt utrolig fint!! Ha en strålandes søndag.

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Din Aidez er kjempefin! Skikkelig drøyt garn på tykke pinner, ikke dumt :-)
Fortsatt god helg!

Monstermønster sa...

Nydelig Aidez! Strikke fem deler og sy sammen, helt enig- det forandrer man glatt på! Montering er ikke sååå gøy.

Og vel blåst med skappel! :)